Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian kurang lebih 40 minit belum campur dengan macit.

Solat subuh di tapak larian. Ramai juga muka-muka dari Malaysia. Rata-rata kenal antara satu sama lain. Untuk hari ini aku tanamkan semangat untuk berlari dengan hati yang gembira. Doa ku titip semoga tiada kecederaan kaki.

COT untuk 25k adalah 4.5 hours Sebab itu aku rasa boleh buat larian ni dengan COT ni. Kami akan berlari melalui kampung traditional, menikmati keindahan kebudayaan Samosir dan pemandangan yang sangat indah di Indonesia.

Tarikh kejadian :  23 September 2017
Tempat mula kejadian : Samosir Regency
Mula larian : 05:00 am
Kategori 'cari nahas' : 25 km

Selamat pagi Samosir. Permulaan larian lancar. Angin bayu. Cuaca pagi ni membantu untuk berlari sebaik mungkin.



Setakat 14km masih enjoy larian. Berlari sambil kenal budaya setempat. Lihat kampung. Lihat pemandangan. Semangat yang diberikan penduduk sini. Semangat masih kukuh.



Tapi bila dah sampai pada km20 mentari dah mula terik. Hanya bertemankan jalan tar. Pemandangan pun hambar sebab yang hanya difikir cuma 'aku dah penat, aku kena selesaikan misi'. Pada 3km terakhir rasa tiada penghujung.

Berjaya juga tamatkan larian dalam COT. Tak terhingga gembira macam menang medal olympic. Jangan ditanya berapa lama aku lari, yang pasti aku dah berjaya langsaikan misi cari nahas.

Habis larian, kami ambil kesempatan pergi ke beberapa tempat menarik sekitar Samosir. Sangat menarik. Melihat juga trek larian bagi 50km. Enjoy keindahan buat kali terakhir. Berbayar segala penat berlari.






Selesai makan malam, kami lepak di Romlan Guesthouse. Boleh dicadang tempat ni kalau ada yang ingin ke Samosir. Habiskan sisa malam melayan angin malam.

Esoknya kami berangkat pulang ke Malaysia. Sebelum ke airport kami minta supir carikan kedai Eiger. Antara jenama yang paling aku suka kalau ke Indonesia dan tak lupa Amanda brownies. Aku lebih prefer brownies jenama ini.

Selamat tinggal kenangan. Mungkin suatu hari aku ingin kembali ke sini...


No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...