Xplore the heart of JAPAN : TOKYO


We decide patah ke Tokyo semula dari Kyoto untuk beli souviner. Pecah dua kumpulan. Yg suka elektronik pegi ke Akihabara. Kami ke Asakusa. Kami berpecah di Euno Station.

Di Asakusa kami ke Nakamise Shopping Street. Street sepanjang 250 meters. Ada lebih 50 kedai jual cenderahati. Shopping la sampai lebam.




Dari sini boleh nampak Tokyo Skytree...Jadi lah gapai dari jauh


Kemudian kami ke Nippori mencari kain ela jepun. Ni la pompuan tak sah kalau tk shopping benda2 ni. Dalam keadaan huru hara nak cepat ramai local people yang kami tnya untuk ke kedai ni. Sini lah tempat banyak kedai2 kain umpama Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Untuk ke sini turun di Nippori Station (Yamanote, Keihin-Tohoku, Joban, Keisei Main lines, Nippori-Toneri Liner), east exit.


Kami pilih kedai Tomato ni..Banyak pilihan kedai yang ni byk dpt review. Opening hours 10am-6pm. View website http://www.nippori-tomato.com/


Mula la rambang mata tak tahu nak pilih mana. Semua pun cantik. Budget je ciput. Kalau tidak mmg borong abis kain2 sini. Kualiti.


Selesai urusan membeli belah. Balik semula ke Euno Station sambil tunggu kumpulan lain sampai. Menjamu mata di Hard Rock Shop. Saki baki duit lebur di sini..


"Menonton" gelagat orang2 di sini...Seronok dapat merasa 'kehidupan' org Tokyo.



Setakat ni je yang sempat singgah di Tokyo. Ada rezki lain repeat Japan lagi..Best

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...