Destinasiku Bali : Enjoy BALI

Takde la excited benor nak ke sini. Pilih Bali untuk trip budget 2013 (walau dah setahun berlalu). Trip main2 aje ni. Awal tahun janji boleh pergi je ni. Lagipun ini semua sebab Now Everybody Can Fly...


Nak layan laut, sunrise and sunset di Bali. Picture2 menarik. Harapan...

Cari info dari kengkawan yang kebanyakkan dah pergi berabad yang lalu. Pergi redah macam biasa dengan sedikit info yang ada.

Berlepas dari KL flite jam 20:25 dan sampai di Bali jam 23:25. Urusan bagasi. Keluar dari airport baru lah decide nak stay mana. Hotel or lantai airport. Bila tengok keadaan airport yang tak memberangsangkan dan ada pula yang offer nak tolong carikan hotel so we agreed. Rugi ju. Dalam 1 jam perjalanan. Dua tempat pergi no vacancy. Alhamdulillah last place ada vacant. Bersihkan diri and rest for tonight. Taxi charge dalam RP130,000 dan Hotel RP200,00/room.

Taxi driver semalam tawarkan pakej pengangkutan untuk tempat2 yang kami hendak pergi. This trip kami ke North Bali. Ok agree dgn last price walaupun kami tahu boleh dapat lagi murah. Since kami 3 org je and not much info tentang harga jadi anggaran kasar kira boleh lah.

Sepanjang perjalanan ke sana nanti supir akan stop ke beberapa tempat menarik yang memang jadi tumpuan pelancong. Layankan aje. Yang pastinya jangan bawa ke temple2 sudah la. Bali ni memang banyak temple yang tak perlu singgah pun utk kami. 

Tengok nanti apa nasib trip redah kali ini. Untung sabut timbul, rugi tenggelam lemas he he he.

The main focus > Dolphin (image pinjam google)


2nd focus > Surfing (image pinjam google)


3rd focus > Sunrise/Sunset (image pinjam google)


4th focus > Lepak at Pantai (image pinjam google)



Datang jangan suka suki juga kena tengok musim/cuaca. Silap haribulan matahari pun tak kelihatan.

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...