Destinasiku Perth : Lepak at KINGS PARK

Last day di perth. Day to lepak-lepak hirup udara nyaman Perth. Alhamdulillah the sun shine. Ini adalah taman botanic dengan flora dan fauna semulajadi. Di sini boleh nikmati keindahan Perth city sambil ber'picnic'. Jangan lupa cari Tree Top Walkaway. Boleh layan view dari aras tinggi. Ala macam jambatan gantung. 





Enjoy the view. Bergolek atas rumput. Berlarian di taman. What a wonderful day. Ewah. Australia's largest inner city park.



Dalam taman ni ada pokok yang berusia 750 tahun iaitu Boab Tree. Jauh perjalanan hidup pokok ni.



Dah  penat berjalan lepak kejap di cafe nearby. Layan cookies, pizza & hot choc. Kalau berminat nak habiskan duit boleh singgah di Gallery and Gift Shop. Dah puas di sini jom blah ke city centre.

Shopping time...? eh? Shopping mall...top up souviner mana yang tak cukup. Lunch kebab, burger or pizza. Ada kedai orang arab yang  jual. Jalan-jalan selagi kaki tak penat. Petang hujan.

~City centre~

~Makan time~

Bila dah last day betul-betul enjoy the last moment. Hantar barang ke hostel, turun balik lepak cafe area hostel. layan chocolate croissants, coffee and hot choc. Sedapnya...dengan hujan di luar. Buku depan mata. Wonderful. Suka konsep cafe and book. Santai. Bole baca kalau minat bole beli buku.


Melayan malam yang indah...


Banyak tempat dan aktiviti boleh buat di Perth. Semuanya depend pada budget masing-masing.

Tepuk dada tanya selera...

Bye Perth. Ya Allah syukur atas kurniaan rezki dan kesihatan untuk pengalaman ini.

1 comment:

  1. Salam.sesiapa nak ke perth,australia?. Cuba visit www.mahiraholidayhomes.com Holiday homes kepunyaan org islam malaysia.mereka ada car rental. Boleh call 0123360098 Saya da try 2x. Memang servis terbaikkk dan penginapan yg sgt selesa dan bersih. harga memang berbaloi.mereka ada fullboard muslim pakej juga.

    ReplyDelete

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...