Destinasiku Korea : Sonata Musim Panas

Tahun travelling sakan 2012.


Selepas rehat dari Perth continue journey to Seoul Korea Selatan dalam bulan Julai so tiadalah winter sonata musim salju tapi musim panas. Kali ni berdua dengan office mate. Entah macam mana dia boleh agreed teman kan ke Korea. Yahooo. Tq to her hubby jugak la sebab beri kebenaran. 

Seoul baru start musim panas. Tkpe la yang penting dah ada kat sini. Sekali lagi fly with Air Asia X. Besaunya airport. Usai urusan imegration destinasi seterusnya ambil bus ke rumah kawan. Alhamdulillah sepanjang kami di Korea akan stay di rumah schoolmate. Working with Samsung almost 2 yrs. Segan juga menumpang ni. Tapi dah kawan pelawa. Rezki jangan sekali di tolak.

~Pembangunan di Korea~

Lepas lunch time, wife dia ajar kami everything about Seoul. Mcm mana fungsi tren, how to buy the ticket. Paling mudah download application. Mudah nak tukar-tukar train. Pening lalat tengok rail nya. Berselirat tapi mengagumkan.

So kami berdua pilih la Seoul Station sebagai stesen percubaan. Suka hati je pilih. Asalkan ada word Seoul. Dalam tangan penuh info tempat-tempat nak pergi. Terjah aje nanti as usual.

Lepaking kat Seoul Station ni. Jalan ke sana sini tanpa tujuan. Saja nak get used dengan life sini. Jakun kejap. Ada shopping mall. Dan ini adalah railway station yang agak lama juga.

~Zara di dalam bukan di luar~

Alas perut dengan bekalan. First time naik subway jakun kejap sebab semua nya on time. Lepas tu laju-laju pulak orang di sini kejar masa. Yang bestnya setiap yang naik tren asyik mengadap phone masing2. Ada yang siap dgn ariel. Makcik tua pon pkai smartphone.

Rupanya...org Korea mmg "mengagungkan" jenama buatan sendiri. Boleh di katakan hampir semua la guna SAMSUNG.


Survey semua places to go yang dalam senarai. Nanti boleh tahu stesen mana nak berhenti. Bila dah penat...masa untuk pulang dan rest secukupnya. Esok dan hari seterusnya 12 jam non stop every day.

Ni lah 'hotel' kami....Kami rehat dulu.


Ini baru introduction....

2 comments:

  1. wahh sonoknyer jalan2 korea tuuu.,ehHHee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak sorry baru nak balas..mmg best le jenjalan makan angin. Tq wak for visiting

      Delete

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...