Bola itu Ball

Kihkih apa je lah tajuk kali ni.

Demam bola yg belum surut lagi. UEFA lah. EPL lah. Piala Malaysia lah. Hari2 kat meja kopi diskusi tentang bola. Kondem dlm fb punyalah banyak. The Reds, Gunners, Red Devil, The Blues, N9 or Kelate mana satu pilihan yg pasti korang mmg fanatik ball.

Aku dulu fanatik lah gak. Lama pencen dgn dunia bola. World cup tk penah miss. Sanggup sengkang mata nk tgk bola golek last2 aku yg tergolek tido.
Kdg bila nmpk org tgh practise bola aku leh lepak dlm kete tgk org practise. Jeles bila tgk org pg2 dh bersenam tp aku dlm kete nk keje. Eh out of topic. Citer psl bola lah cik kak oiii.

Kita citer psl bola sepak tempatan lah ye. Last saturday aku tgk match N9 vs Kelate. Bkn kat stadium tp kat dpn tv je. Game agak best jgk. Mmg nmpk hobin jang hobin je..Akhirnya kemenangan berpihak pada N9. Hikmah tu.

Tp yg aku pelik nape lah ada sesetengah penyokong Kelate ketara sgt nk tunjuk ganas. Bukan ker Persatuan Bola Sepak dh bg kata nasihat. Jgn bwk mercun. Jaga tingkah laku. Tp still ada yg nk baling botol, bakar stadium, baling batu pd jurukamera. G A N A S!

Sampai hari ni every news isu keganasan ni belum surut lagi..Adil ke bg pemain2 Kelate utk terima hukuman disebabkan keganasan di luar padang?

Stadium penuh dgn penyokong. Aku bangga dan tabik pd penyokong Kelate sebab stadium penuh utk bg sokongan tp hampeh bila jd gini.

Amik lah cth penyokong Liverpool (ehehehe my club) walau dh kalah 1-3 kad merah lg penyokong tetap bg sokongan padu..nyanyi bg semangat. Liverpool u'll never walk alone.

Ssh sgt ke nk cth sikap gini. Barulah maju bolasepak negara.

Rasanya pemain Kelate tertekan dgn sikap penyokong mrk. Sian Indra Putra. Nsb baik sepakan dia cantik utk pecahkan telur.

Moral of the story - jgn pegi stadium tgk bola. kat umah lg selamat hehehe





Comments

Popular posts from this blog

Makan sedap?

It's PERTH

PULAU TIOMAN