Pagi Sahur

Pagi ni bgn sahur tgk kat meja makan tkde lauk baru. Sempatlah mengelamun kejap memikirkan apa yg nk di makan. Nape bonda tk goreng ikan/ayam????

Oh ptt lah...rupanya ada kejadian yg tk di ingini berlaku. Dapur gas kacanya retak seribu. Nasib baik lah bonda ku tidak apa2. Bahaya juga ye. Masa tu dia tgh goreng tonggeng ayam, tetiba kaca2 tu retak dan meletup terkena mukanya. Alhamdulillah tkde kecederaan.

Macam2 hal di bulan pose. Dh nk raya ni. Kena lah beli dapur yg biasa tu dulu. Lps raya baru bleh ganti balik. Mampoosss ooo kang lari budjet nk raya.

Dapur tu aku dpt hasil dari contest KFC. Lama dah usianya. Rasanya 4 thn dulu kot. Tp adakah setiap dapur yg begitu akan pecah begini bila dh lama guna???Takut gak nk beli yg mcm tu lagi...

Selalunya camni lah. Kita plan nk beli brg lain tp ada je yg halang. Actually aku nk beli peti sejuk nk menggantikan peti yg lama yg dh goyah tu tp kena tambah peruntukan plak utk beli dapur. Huhuhu...sian aku.

Tkpe lah ada hikmah atas kesemua kejadian tu....Ayat standard bg semua org utk sedapkan hati sendiri.

Comments

  1. hoho...bagun terus mkn la tu?untungnye dok dekat ngan mak.
    betol la..org kate dapur cenggitu x elok.nak2 lagi yg kuat masak..
    dapor tu sesuai utk yg 3 bln sekali berasap.
    Alhamdulillah..makcik x ape2.

    ReplyDelete
  2. ni sbb jarang turun ke dapur...ish..ish..!!!

    ReplyDelete
  3. apa pulak jarang turun ke dapur. tiap2 waktu ke dapur. bilik seblah dapur je :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Makan sedap?

It's PERTH

PULAU TIOMAN