WAR!!!!PAINTBALL

"Dusun Ali King. Aman & Nyaman.
Jgn tertipu dgn date foto silap tu"

Semalam adalah hari pertempuran dengan kengkawan ofis. Most of us first timer.

Alkisahnya...Game start jam 11am. Masing2 amik kesempatan isi perut dulu dekat gerai depan Sek. Men. Teknik Gombak. Semua dah sampai dan settle isi perut jom ke medan perang pulak.

Dusun Ali King..Destinasi yg dituju. Hanya 10km dr UIAM Gombak. Jln msk imagine lah jln ke dusun. Seksanya. Kete kwn aku Pesona tersangkut. Jd kena lah tinggalkan kat jln msk. Sesampai kami di sana di sambut oleh seekor itik yg mesra. Disini lah medan pertempuran kami. Very excited everybody.

"Itik yg mesra"

Mula2 dgr dulu penerangan about peralatan, safety dan corak permainan. Msg2 blur tk dpt gambaran sebenar.

"Ini adalah masker brand Tippmann. Boleh tahan berat.
Boleh muat 200 pallet"

"Ini pulak Mask. Utk cover muka dr kena tembak.
Penting ni"

Selesai penerangan siap sedia untuk bertempur. Sambil bersiap sesi bergambar tk di lupa. Seingat aku lah sesi bergambar je dah amik masa yg lama.

"Vest ni penting utk cover badan dr terkena tembakan"

"Tapi bagi Pa'an ini adalah bengkung utknya.
Tgk lah brapa ramai yg tlg pakaikan sbb saiznya yg istimewa"


Lets begin the war. 1st game women team vs men team. Kami kalah. Selesai game rehat dulu. Wat post mortem. Change team (campur2). 2nd game aku still location atas bukit. Penat lah bukit ni. Terkena tembakan kena naik semula touch bendera then cpt2 msk balik. Oh tidak....Akhirnya game kedua team aku kalah juga walau aku sempat tembak musuh yg dh hampir dgn bendera tp tk dpt selamatkan bila musuh kedua pulak secara tiba2 dtg meluru. Tak dpt aku selamatkan sebab time tu aku dh terkorban. Sorry le kengkawan...Kedua-dua game aku dh nk hampir kubu lawan tp still gagal...Frust giler.

Habis game msg2 dgn kecederaan. Nama pun perang sure lah ada yg terluka. Kat dahi, pinggang, lutut, peha & jari. Yg kat jari tu boleh berdarah sbb kulit nipis. Tempat2 lain cuma lebam je tp still sakit.

Overall kami enjoy game walau pd asalnya yg confirm 18 org tp lastly tinggal 12 org je. Aku dh agak. Byk penyakit last minit cancel.

Paintball aku boleh kategorikan sebagai aktiviti yang mmg fun, penuh strategi, berani & lasak. Game ni ajar kita supaya berani ambil tindakan dgn rintangan yg ada dan saling kerjasama. Walau ada sorang teamate aku yg statik kat satu tempat and pallet dia plg byk yg tinggal. wat rugi je tk guna. Gelak sakan kami.

Pada sape2 yg berminat boleh lah visit this page https://dusunaliking.multiply.com Pakej yg kami amik RM70=250 pallet + RM5=vase. Berbaloi-baloi. Kalau yg suka kawasan hutan boleh ke sini. Yang best ada photographer then korang leh grab gambar dr website mereka. Masa berperang camne nk amik gambar. So mmg ada photographer yg disediakan.

The Team. Women vs Men














The WAR!!!






































































The pain














All of us. We did it!!!

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...