Cikgu tak bertauliah

Kat umah pun ngajar lagi. Alahai cucu kesayangan opah yg sorang ni slalu byk main je. Jadi bila makciknya skang balik umah awal kena lah paksa belaja. Sorry no excuse. Pelajaran makin merosot.

Yang nk amik PMR dan SPM pulak mcm tk risau je. Mana boleh makciknya tgk keadaan anak2 buah yang makin leka dgn pelajaran. Tinggal beberapa hari lagi je untuk peperiksaan besar. Yang PMR penentu kelas baik tingkatan 4. Yang SPM penentu masa hadapan. Aduyaiiii bila lah korang nk berubah ni????

Lunch time td singgah Alamanda since today's job was that area. Rounding MPH cr buku kerja utk anak2 buah. Lepas ni no more aktiviti sosial. What you have to set in your mind is study..study..study..Hahaha mcm komandar lah makciknya.

Makciknya pun mlm ni study manual modul sistem baru. Nk kena hafal dan faham selok-belok sistem. Masih tak expert lagi. Nanti nk ajar orang terkial-kial wat malu company je. Sampai tua belaja je. Yang muda2 nape lah tak nk belaja lagi...Tak faham lah sikap budak2 sekarang. Moden bebenor.

Nie moto makciknya dari zaman skolah lagi.
Banyak baca banyak lupa
Sikit baca sikit lupa
Tak baca tak lupa

Lu pikirlah sendiri....

"apa punya gaya blaja nie....????
meja study ada tp makciknya prefer gini..santai"

"Hasil beli belah kat MPH..berkorban duit utk masa depan."

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Makan sedap?

It's PERTH

PULAU TIOMAN