In a week...kluang, kuala lipis & melaka

Minggu yang memenatkan. No rest. Non stop travel. Dh lah 30-31 Mei cousin kawin kat Bandar Baru Nilai. Penat kenduri blom abis dh kena travel ke Kluang. Keje. This time kena bg training kat users zon johor. Actually aku replace kawan ke sini. Since dia mntk tlg aku gantikan tempat dia so aku dgn senang hati lah...Lagipun just assist penceramah je. Bkn aku yg kena pot pet pun. Relax la skit.

Tk sangka bandar Kluang not bad. Byk Mall. Aku nk try mkn kat Kluang Station Kopitiam yg slalu org sebut2 tp mlm tk bukak. Tkpe lah. Mkn je kat mana2 asalkan alas perut. Tkde yg special kat sini. Kalu balik KL singgah lah Air Itam juz 17km dr Kluang (IKHWAS). Tp air itam pun tkde apa yg best. Zaman aku kecik2 dulu air itam slalu jd sebutan org...

"Bilik kuliah. Bukan aku penceramah today so dapatlah snap this foto hehehe"
"Kalau dah outstation sorang kena lah bawak my ascot"
"Stay at this room provide by the secretariat. Tq so much to Pak Ali for everything"
"Ok lets go home..Bye IKHWAS. Eventhough i'm not a governement servent but i'm proud to be here"

On Saturday gi pulak ikut rombongan meminang anak sepupu aku. Jauhnya jodoh anak dia kat Kuala Lipis. Penat betul. Lalu le pekan raub tempat mak aku lahir. Mula la dia tunjuk sana sini kenangan dia masa kecik2. Aku drive mana ler nk tgk..Sorry mum.

Urat2 tk sempat nk lurus on sunday attend wedding kat Bkt Peringgit Melaka plak. Offismate's wedding. nasib lah kali ni bkn aku yg drive. Tumpang org. Lepas wedding tu aku singgah kat rumah nenek kawan aku. Yg bestnya rumah nenek dia di ambil oleh kerajaan melaka sebagai muzium. Rumah tu adalah bangunan senibina lama. Byk sejarah. Nenek dia dh berusia lebih 70thn tp steady je lagi..Kalau sape2 yg memang sukakan sejarah singgah lah ke sini. Rumah ni tepi jalan je kat Kg Paya Rumput. Org Melaka kalau tk tahu jgn ngaku org melaka lah. Melaka kan bandar bersejarah. Shud proud of it.

"Azleen, Azhar & Ayu with the Bride & Groom. CONGRATE to Wani & Daniel"


3 negeri aku jelajah dlm masa 1 week. Seronok dpt ke negeri org. Kenali M'sia...Cintai M'sia...korang ingat lagi tak lagu patriotik nie??

3 comments:

  1. berjalan sakan hang no!!!waaaaaaaaa xdapek itot!!!

    ReplyDelete
  2. kluang station kt ikano pun ada kalau dh missed yg kt sana tu

    ReplyDelete

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...