Destinasiku Wedding : Nasi Minyak Lagi...

Tahun ni aku rasa akan pegang rekod kenduri kawin yang terbanyak. Setiap bulan ada je kenduri. Tk pegi org dh jemput. Aku slalu ingat pesan pak ku. "Kalu org jemput dtg kita kena lah pegi sbb tu dh hajat org. Pahala." So makanya kalu aku berpeluang mmg pegi. If aku ada hal mintak maaf ye kengkawan bkn sengaja tk pegi.

Last entry bln Mac. Kali ni kenduri bln April plak. Ada 3 majlis je. Nsb baik.

  • 040409 -Mohd Fariz & Suraya
Officemate.Hukumnya harus pegi. Majlis kat Dewan MBSA, Shah Alam. Drop my parent kat Pantai Hillpark. Kenduri kawin gak. Rush ke Shah Alam. Alahai time ni lah hujan + accident = jem. Federal kalu dh jem tau2 je lah. Sesampai kat sana trus msk dewan, amik pinggan and makan. Tk tangguh dah. Mengejar masa. Bapak ku dh pesan jgn dok nk gelak lelama dgn kengkawan. Kang depa dok langut lama kat kenduri org tu. Hehehehe. Tp aku durhaka gak. Nk tggu bergambar dgn pengantin. WAJIB. Dpt je peluang aku panggil warga CDC utk merobohkan pelamin tu. And aku trus chow. Puas hati. Nsb nk ke KL jln tk jem. Drift...Dh lmbt. Ampun ye Pak.

~Utk Fariz akak ucapkan semoga berkekalan. Jgn nakal2~


  • 250409 - Siti Fatimah Harun (a.k.a Fatin) & Ahmad Fathi Kamil
Offismate gak. Kena pegi if not kena pancung. Mana tak makin dekat majlis makin ghairah si Fatin citer psl persiapan dia. Tak sbr nk kawin. Ye lah kan Fatin sape yg tk nk kawin. Majlis KAED Galeri, UIA, Gombak. Nice konsep putih. Masa kami semua smp dh kul 2.45 pengantin dh terlekat kat pelamin je. Sesi bergambar. So kami gi lah mkn dulu. Oh sedihnya. Lauk dh habis. Apa nie Fatin. Catuan makanan ker. Tetamu dh berbaris tp pinggan kosong. Apa yg ada tu lah rezeki kami tk baik ngeluh tau. Tp sian Fafa kerana sms masinnya tnya ada makanan lagi ke tak + guruan kami kata dh tkde. Hah amik ko semua dpt mkn skit. Fafa je teguk air. Habis je mkn apa yg di tunggu lagi bergambar lah. Ni kan aktivit WAJIB supaya pengantin akan ingat kedatangan kami sampai ujung hayat. Nk tgk gmbr wedding dia gi lah kat http://samrais.fotopages.com. Member aku jd photographer. Promosi skit mana tau dpt komisen.

~Selamat Pengantin Baru. Selamat blaja menjahit...memasak...menjaga suami...menjaga anak~

  • 260409 - Ainur Rizwan & Masitah
Coursemate. Lama tk jumpa. Maaf lah tk dpt nk attend wedding. Mmg nk pegi. Tp sibuk dgn persiapan wedding adik aku. Sedara mara plak dtg time2 ni. Kecoh btl. Kenduri next week lah makcik oiii. Tak kan nk tgglkan dorang kat umah tanpa layanan kan. Jadinya tk dpt lah aku attend wedding yg selama ni aku tggu. Kawin org Borneo. Jauhnya ko cari. Yg dulu tu tk jadi ye. Apa2 pun dh jodohkan.

~Selamat Pengantin Baru. Semoga kehidupan suami isteri ini sentiasa di berkati. Amin~

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...