Destinasiku Kerja : 270409-Naziran di Gerik


Lawatan kerja di Kolej Komunti Grik, Perak. Jauhnya….Travel sorang. Boring ni. Nk ajak PAMA tk bleh coz final week utk wedding adik. Bz kat umah.

Baru je smp KKB dpt sms inform yg naziran ke kolej komuniti pasir salak esok cancel. SENANG HATI BEB!

Tapau cekodok as breakfast. Tuang minyak kat Petronas Batang Kali.

Bila dah sorang je mulalah nk sangap. Singgah Petronas Tapah. WAJIB. Dlm purse ada RM5 je. Cucuk duit. Bila dh ada duit baru ler leh tapau ini…

Lepak jap dlm kete bg enjin sejuk skit sambil melayan pangilan2 user. OH TIDAK!!!
Bila dh exit plaza tol kuala kangsar dh mula nmpak ni…

Senyum je. Cepat gak aku smp baru kul 11. Tp bila nmpk 100km ke Gerik. Kelat muka. Betul lah kwn aku ckp dr kuala ke gerik 1 jam. Aku drive mkn angin mls nk rush.

Jln sunyi sepi tk byk kenderaan. Tidak lah teman dok sini. Sepanjang jalan ke gerik rupanya byk tempat2 yg boleh kita singgah. List kat bwh ni aku amik dr signboard sepanjang jln. Heheheh. Tkde keje melambatkan masa.

Check it out for this place (Taken from signboard Tourist Trail)

1) Muzium Arkeologi Lenggong
2) Gua Sejarah
3) Lata Kekabu
4) Tempat Ternakan Rusa
5) Lata Ibol
6) Nur Lembah Lenggong
7) Lata Lawin
8) Sg Beruk
9) Kompleks Bebas Cukai
10) Banding
11) Lata Tanjung Kala

Pilih je nk kemana. Search dr internet tgk apa sebenarnya di sebalik nama2 special ni.

12 pm slmt smp kat KK Gerik. Seblah MRSM Gerik rupanya. Nasib senang carik.
Awal lagi. Tk kan nk melantak kat kantin. Ramai student. Serabut otak. Better gi cari gerai kampong. Hah nasib baik ada. Nk mkn ns goreng tukang msk tk smp lagi. Kul 2 baru shfit keje.
Bg memenuhi nafsu perut aku layan mkn ni..

Hermmmm sedap kalu pedas skit lagi baru ler kena dgn namanya LAKSA POWER.

Dh kenyang. Dh solat. Keje je belum. 2pm baru appointment. Jumpa lah user2 kat sini wat pertama kalinya..Settle keje kitaorg chow. Team kali ni 3 org dari pihak kementerian dan aku sorang je dr pihak vendor.
OTW balik singgah sat umah kakak sepupu kat Sungkai. Tompang solat & makan. Sambil2 tu tgk2 bj wedding adik aku dh siap. Wah not bad. Syok plak dok sini tk ingat nk balik plak. Kena balik dh kul 9 kang mata kelam nk drive. Chow…


No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...