Destinasiku Kerja : Taklimat lagi di Penang

Hotel Bayview, Batu Feringgi Penang- 23 Mac

Taklimat lagi utk s
iri jelajahan kedua. 1st siri kat PD dulu tu...Mcm2 dugaan b4 taklimat nie.
Harus aku mendapat pujian peker
ja contoh of the year.
Pagi sehari b4 taklimat aku ada bengkel latihan utk user. Nasib lah team member aku yg conduct. Part aku prepare all the notes utk peserta kursus. Lelah lah kejap turun naik tangga.
Nk di jadikan cerita rupanya ada miscommunication between me & my head. Tu lah dia last cuti tk angkat phone. Ada makhluk inform aku yg boss kecik yg akan gi taklimat tu. Yelah ada tambahan utk modul sistem baru yg aku pun tk berapa nk mahir.Hasil dr sok sek kami berdua aku dgn cemerlangnya mengoffer diri utk pegi. Lg pn mmg aktiviti nie bwh tanggungjawab aku...Nk naik flight last minit request takut HR xmo lyn. So aku baik hati nk naik bas lah..Kul 2 rush blk umah nk packing baju. OTw bos kecik col inform suh naik flight coz bos bsr dok bebel kat dia kata jth lah standtd naik bas. ekekeke..sian bos kecik aku. Ampun bos..Tp tu lah bos kecik aku tu hati pink but still gentlement. Sweet gitu. (Ni ciri2 mengipas bos).

Smp umah dok lepak2 tgk tv..Tup2 kelam kabut bersiap flight kul 8.20pm. Kena plak amik tiket kat ofis coz HR xleh nk email server down..Mmg dugaan. Kang naik komuter sure lmbt. So mntk jasa baik Anchik anta kan. Kena plak "sumpahan" ayahandaku..DIa mmg suker kuarkan kata2 masin. Akhirnya aku stuck dlm jem. Tension. confirm miss flight.
Naik ERL reach KLIA dh 8.30 bye2 plane..gi kaunter byr denda tukar flight. Last flight 11.30 amik ko..Alhamdulillah nsb ada.
Herm nk wat apa ye..tetiba perut lak main lagu keroncong. Tkde mood nk mkn tp bedal gak lah KFC. Gemuk lah...Layan blues..singgah kedai buku~my feveret place. Bosannya...


"My dinner..menu utk gemuk cpt"








"Rounding KLIA...menarik minat"


Smp Airport Bayan Lepas trus amik taxi. Kena charge RM90. Harga larut mlm lah kot. Baik plak en Teksi ni. tanya aku kot nk singgah mana2 tapau makan. tkpe encik teksi eden nie nk cari katil je. Ngantuk sgt dh.
Journey 1 hour to Batu Feringgi. Apalah yg depa suka wat jauh2. Oh mesti nk dekat dgn laut. Check in nama tkde. Ceh. kata dh book 4 me..Tu diaaaaa mgmt hotel bg bilik sebesau alam. Aku sorang..huhuhuhu seram je. Nsb ada radio psg lagu. Tido.









Taklimat day` aku kena bg speech selama 4 jam. Syok bila dpt bebel kat dpn org. We control them tu part yg plg aku suka...Sesi aku abiskan by 12pm. Tp tu lah urusetia pandai tk lepas kan aku. But i like this stylo guy. Bukan melayu tp petah berbahasa melayu & very the professional gitu...

My thanks goes to Urusetia Kementerian Mr Kogi, En Azham, Kak Saadiah & peserta2 yg tk jemu2 dgr 'speech' aku. Diharap ilmu yg aku turunkan diberkati olehNya..Insyallah. Jumpa dia Pahang plak ye.

Kul 1.30 teksi dh standby tuk ke airport. Flight balik 3.30. Charge taxi RM60 herm still mahal lah. Hebat kan semlm ada kat KL. Hari ni kat Penang. Malam dh kat serendah.

Wonderpet..wonderpet kami dtg....ceh melalut plak. Abis idea lah ni.

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...