Destinasiku Kerja : Outstation Utara (2/3/09-5/3/09)

Day 4 - Tasik Gelugor (5/3/09)

Last dpt gi outstation camgini. Oh sedihnya..

Time to go home. Tp sempatlah singgah balik kampung. APER???BALIK KAMPUNG???aku ada kampung rupanya. Ek'leh ada lah kampung halaman bapakku. After 5 years we're here again. Aku tau jauh di sudut hati bapakku rasa sayu dpt jejak kaki ke sini. I'm proud to be ur daughter sbb dpt gak bapak aku jenguk sedara kat sini. Since last year dia request nk balik raya sini. Tp kat umah aku ada sorang ahli pembangkang yg kuat membangkang..saper tu??Saper lagi mak aku ler..Durhaka tau mak..hehehe

Tempat kelahiran bapak ku kat Permatang Manggis, Tasik Gelugor, Penang. Mmg byk permatang kat sini. Permatang Pauh, Permatang Kuala. dll. Teringat time kecik2 mula2 mai sini. Jakun kejap pstu lps 2 hari jiwa memberontak nk balik KL. Jiwa KL konon.

*Jajahan pertama
"Umah mak chak"

"Mak chak"

"Mak chak & adiknya"

hang ke din..lama tk jumpa no..Apa habaq?Kak sihat ka? (Loghat org utara ye bila membaca). Bila tgk muka mak chak aku teringat pada arwah kakak pak ku sebijik. Huhu rindunya pada arwah.

*Jajahan kedua

"Umah arwah Pak Long"


"Kakak sepupu dia"

"Ni lah pokok manggis yg pertama di sini. Sbb tu nama kg ni Permatang Manggis"

"Model sawah..hehehe"

"Tempat wajib aku bila ke sini"
"Testing buai ni. Dulu kecik2 buai ni kat pokok depan umah. La ni kat belakang plak"
"Sepupu2 yg kamceng dgn aku..Kak Chun, Wife Boy, Wife Nuar & Kak Ida"

*Jajahan ketiga (terakhir)

"Umah pak lang kob"

Last kat sini. Umah pak lang kat butterworth. Langkah kanan lunch kat sini. Cuaca panas. Rehat2. Mandi. Then gerak balik. kul 4pm aku bg signal pada pak ku utk stop dia punya story mory if not smp suboh esok pn tk abis. Kang yg nk drive is AKU. Better make a move b4 lagi lewat kan. Sehingga kita berjumpa lagi....

Bapak aku kalu balik penang mana2 sedara yg dh lupa dia. Senang je nk igt. Tgk tang dahi ada tahi lalat tu lah trademarknya...Ok pak next time pjg umur kita mai lagi no..

Alhamdulillah selamat sampai rumah 8.30pm. Letih giler. Esok nk keje. Tp berbaloi bila dpt hepi kan org tua kita kan. Hermmmmm...

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...