Destinasiku Port Dickson : Outing team happening and pening (14/2/09)


It was valentine’s day org lain dok lorat dgn bunga & coklat utk kekasih kami plak dgn agenda tersendiri.

Akhirnya berjaya gak committee kami wat outing nie. If not depa nk wat tournament bowling lagi. OH NO!!!!Pls lah aku dh boring ler…Asyik2 kang muka aku je yg dpt hadiah tu yg aku tk mo kuikuikui….Outing for Business Operation 1 department.

Sabtu pagi- Time berkumpul kat ofis kami di cyberjaya kul 9 am. Aku kul 9 baru je smp KL Sentral naik tren. Hehehe. Sesampai cyber ingat aku ler yg last ada gak mkhluk yg dekat dgn ofis pn lmbt. Breakfast dulu. Depa provide nasi lemak + Nescafe. Layan perut dh lapar. Lepas kenyang maka bermulah lah adventure team utk beraksi dlm treasure hunt. Group aku yg pertama di lepaskan tepat jam 10.15 dgn berbekalkan RM10 + soklan mula lah kami mencari jawapan di setiap jalan. Our team name The Rush aku amik sempena nama kereta Rush yg dipandu oleh ownernya.4 of us…Aku, Liza, Mek Aini & Wani. Semua kepala gila2. Simple game coz juz for fun. Ada part yg pening gak nk cr jawapannya. Sampai PD terlepas location Cocobay Resort. Terpaksa le call secretariat mmg hampeh rupanya seblah Laguna Resort tempat mistik aku wat reunion SMSP last year. 3rd place. Secretariat tk smp lagi kena ler kami tunggu. Terbalik plak. Lunch provide by them. The last team was sara & ijad (bakal pengantin baru). Their journey lagi klakar. Bila aku tnya mana buah2 yg ptt di beli b4 reach final location depa dh dok gelak. Alkisahnya depa pinjam kete org try set meter tk dapat so terpaksa ler wat own calculation on kilometer end up pusing dua kali area sepang confirm gaduh 2 org nie trus naik highway so disqualified this team. HAHAHAHA tu je lah aku leh komen. Semua dah slamat naik apartment lunch n lurus2 kan kaki utk acara seterusnya….Apartment boleh tahan besar & selesa.

Sabtu ptg-3 pm kumpul kat bawah utk sukaneka. Tp kena lah berjalan kaki ke pantai. Adalah 7 minit (lenggang kangkung). Ada gak yg tk smpai lagi. Tunggu sambil mkn aiskrim. Pembahagian group. Ceh tk psl2 aku jg ketua. Mentang2 aku yg plg senior (usia). Group aku otak jem bila nk bg nama & tag line. Memasing dgn muka blur. Aku gak perah otk. Nama The Bliz sempena nama team futsal si lin. Bliz tu nama turbo kete if not mistaken. Kira power ler & tag line kami WAK LU. Mmg kena lah 1st group nama “Memamg Best” then their tag line is mmg best layan…hah korang agak lah kan apa yg kami lawan balik pd depa. Bengang depa…3rd group is The Coco and tag line go go coco dh abis perah otak ler gunapakai nama resort gelak bsr kitaorg. Wat hal lah.

Maka bermula game utk merebut title JUARA. Pusing helikopter tiup belon, cari 5 benda, ikat kaki 3 org, galah pjg, bola beracun mmg gamat. Riuh rendah pantai tu. The end. B4 balik resort kami layan dulu banana boat. 11 org. Yg baru kawin si aliya bot dh gerak baru lah ingat suami. Mula lah mengomel laki ajak solat dulu tp dia nk naik banana bot dulu. Takut ler apa2 jadi dh msk kategori durhaka pd suami tk cium pintu syurga. Ada2 je lah depa nie.

Sabtu malam-penat tk ilg lg. 8pm acara BBQ, Karoake & penyampaian hadiah. Food was fantastic. Tak sangka licin. Sambil mkn smbil dgr org nyanyi..Aku pun sama layan lagu rock duet dgn Fariz. Last ramai2 nyanyi lagu Seroja. Wah koir BO ni. Acara tamat 11.30pm. Ada lagi penutup. Atas request sara kitaorg atur strategi utk wat suprise birthday party utk ijad. Habis jd mangsa tepung gandum. Aku rasa org palestin kalu tgk tepung membazir gitu menangis dorang kan. Naik bilik tido. Letih sgt....zzzzzzzZZZZZZ

Ahad- Acara bebas. By 12pm check out. Singgah Teluk Kemang tgk2 souvenier yg leh di beli. Cuci mata je. Singgah lunch kat kedai pakcik Fariz for lunch. Selamat sampai cyberjaya at 3pm. Fuh mmg letih sgt. My thanks goes to BO committe for this activity especially kak shima (sory kak i tk mo tke over your duty), team2 BO yg gilos2, En Shah our sponser for hamper + sausage (sedap..), En Mus our CBO, the most supportive boss Pn Nor our Director.

Outing nie mmg byk faedahnya utk team kami. Release tension after struggle towards end of year 2008 to achieve target and built up good & strong relationship among us. Bab nie mmg bagus coz dh ada pasangan yang bercinta & kawin same department. Kira2 tmpt bertemu jodoh ler nie. Hopefuly in future akan ada lagi acara cam nie. We are achiever!!!

Info about Cocobay Beach Resort, Tel No.06-6625322 or visit http://www.pd-leisure.com/
Bagi yg minat utk cuti weekend bleh lah dtg sini. Harga berpatutan. Ada swimming pool. Location 2km lepas Dataran Teluk Kemang dan berhadapan dengan Politeknik Port Dickson. Senang je.

"Bersama org kuat (Kak Cma) menunggu peserta terakhir"

 
"Team terakhir yg lost..apsal nk lari korang dh kalah pun"











"Serius...dgr penerangan. Discuss nama team & tag line..Di persembahkan WAK LU!!!"
"Yeah menang lagi"
"Kami lah...THE BLIZ"





  "Aktivitinya...."



"Mcm survivor...The banana's boat gurls"

"Operasi haram di ketuai oleh Kak Leen Mafia...Hasilnya birthday boy dgn tpung gomak"

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...