Destinasiku Kerja : Bagi Taklimat...(17/2/09)

Lagi sekali ke PD. Kali nie urusan keje. TAKLIMAT ePerolehan kat Chorus Paradise. Lama gak tk membebal kat depan org ramai ni. It’s ok tarik nafas dalam2 sure ok. A day trip je. Bila gi sorang ajak lah my parent kot2 nk ikut ke. As usual my mom for sure nk ikut yg ssh skit my dad dgr dia bebel dulu lastly pegi gak. Hermm anak yg taat setia kena lah dgr bapak ku pot pet kan. Angkut lah depa. Taklimat start 2.30-4.30 slot aku cuma 2 jam je so sementara tunggu aku abis keje biar lah depa dating kat Teluk Kemang. Hirup udara laut sambil mkn ABC. Pergh sodap. Aku gak yg kering tekak bg taklimat. Berpeluh ketiak air cond tk berapa kuat. Akhirnya tamat lah penyeksaan ku. I like this xperience. Public speaking best. Mcm2 ilmu kita dpt. Thanks to my boss Pn Nor tanpa green light dia tk merasa aku travel. 2ndly to urusetia Kementerian Pengajian Tinggi…En Mat Husin, Pn Hema, Mr Kogi & semua peserta. Seperti kata pepatah kalu ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi kalu umur pjg kita jumpa lagi. Balik ikut jalan lama. Adventure skit. Jimat tk yah byr tol. Padahal leh je claim. Tp apa salah sekali kala bg ofis jimat. Kang tk dpt gaji aku gak yg susah kan. Kadang2 kita bekerja ni kena lah ada concept give & take.
"Yang di sanjungi...my dad"
"Yang disayangi...my mum"

No comments:

Post a Comment

Marathon : Day 2 - Samosir Lake Toba Ultra 2017

Cuaca sangat sejuk. Seperti biasa liat bangun untuk bersiap sedia. Perlu keluar seawal pagi kerana perjalanan dari homestay ke tempat larian...